Strategisch samenwerken
Weloverwogen en goed ingerichte strategische samenwerkingen kunnen leiden tot het realiseren van de beoogde doelen van individuele bedrijven en organisaties.
De doelen van de samenwerking moeten hierbij duidelijk worden geformuleerd en de belangen expliciet gemaakt. Van de samenwerking dient geen doel op zich gemaakt te worden. Belangrijk is te zoeken naar de gemeenschappelijke belangen en waarden en goede afspraken te maken zonder alles te willen vastleggen. Door groot te denken maar klein te beginnen kan voortgebouwd worden op de eerste successen, die vooral ook gevierd moeten worden.
Overleg, communicatie en vertrouwen verdienen veel aandacht. Zeker in de aanvangsfase, maar ook als de samenwerking niet optimaal loopt. Het is van belang een trekker aan te stellen die zorgt voor het nodigde draagvlak. Alleen dan kunnen (beheerste) risico's genomen worden en kan worden geëxperimenteerd in een veilige omgeving. Successen op het gebied van samenwerking "smaken naar meer". Het wiel kan meerdere keren uitgevonden worden waarbij een overzichtelijkelijke vorm van portfoliomanagement de risico's kan beperken bij een grote mate van complexiteit.
GetCon maakt gebruik van bewezen systematieken voor het inrichten en onderhouden van strategische samenwerkingen. Toepasbaar voor zowel kleine als grote bedrijven in alle sectoren. Ook voor non-profit organisaties.